First days as a Cast Member of Disney - Reisverslag uit Torcy, Frankrijk van lifeatdisneylandparis - WaarBenJij.nu First days as a Cast Member of Disney - Reisverslag uit Torcy, Frankrijk van lifeatdisneylandparis - WaarBenJij.nu

First days as a Cast Member of Disney

Blijf op de hoogte en volg

12 Juli 2014 | Frankrijk, Torcy

Het voelt alsof de eerste week al voorbij is, terwijl ik hier pas sinds maandag ben. Dat gevoel is veroorzaakt door de vele 'formations' die ik elke dag gevolgd heb (08:30-17:00u). Zelfs mijn franse kamergenootje,Caroline, was blij dat we gisteren de laatste hadden, dat vroege opstaan(07:00u) is gewoon echt niet aan ons besteed.

Caroline spreekt goed engels, maar toch wil ik dat ze frans tegen me spreekt (uitgezonderd 's avonds, want dan heb ik daar de energie niet meer voor). De andere meisjes waar ik mee omga hebben of een franse of belgische nationaliteit en ratelen de hele dag vanalles in het frans. Soms zijn ze wat moeilijk te volgen, maar dan vertalen ze het voor me. Ik krijg hier elke dag kusjes en het eerste wat ze vragen is ça va nadja? Typisch frans; ik stel me voor als naadia en ze zeggen meteen nadja, dat heb ik inmiddels maar geacceptteerd. Bedankt pap en mam!

Terugkomend op de formations/curssusen/franstalige colleges ; via een leuke, interactive presentatie hebben we veel geleerd over het bedrijf dinsdag. De focus lag vooral bij de 4 clés: 1. Sécurité 2. Courtoisie 3. Spectacle 4. Efficacité..ils sont très important! We hebben ook een eigen Disney ID gekregen waarmee we backstage kunnen komen, kortingen krijgen en tegelijkertijd moeten we er ook mee in-en-uitklokken.
De tweede dag kregen we weer veel informatie over vanalles, gegeven door een vrouw die als een sneltrein praatte. Top. 'S middags moesten we onze kostuums (werkkleding) gaan passen en kreeg ik samen met Martha (spaanse) en Severine (franse) een rondleiding door café Mickey en andere gebouwen backstage. Ook hier werd ons heel veel verteld, aan het einde van de dag was ik zo moe dat ik nog amper engels kon praten.

De derde dag moesten we weer zo vroeg op en ik heb het slaaptekort bijna ingehaald tijdens de presentatie over sécurité. Ik weet in ieder geval wel nog hoe ik een brandblusser moet gebruiken, best handig. De rest gaat hopelijk automatisch goed!?
'S middags heb ik drie uurtjes gewerkt, terwijl de andere twee meisjes een bezoekje brachten aan le médicin (verplicht). Ik heb meteen met dienbladen drie keer de grootte van die in nederland moeten lopen. Gelukkig wel alleen met de vuile afwas, richting de keuken. De sfeer in het restaurant is wel echt top, maar het is best lastig als al je collega's frans spreken en slechts een beetje, of zelfs geen engels. Heb toch al redelijk wat opgestoken die middag; de eerste keer dat een collega me vroeg om 'le plateau au plon

  • 13 Juli 2014 - 12:12

    Gerry:

    Hallo Nadia,

    Fijn dat je even een berichtje stuurt want we waren al heel erg benieuwd hoe het jou vergaan was.
    Veel informatie natuurlijk en dan nog meteen het meeste in het Frans. Super knap dat je dit allemaal zo goed oppakt want dat zal in het begin natuurlijk nog niet meevallen. Ik kan me goed voorstellen dat je 's avonds geen boe of bah meer kunt zeggen, ook niet in het Engels.

    Maar meteen je eerste vrije dag al benut in het park. Om jaloers van te worden maar het is je van harte gegund. Weet je al iets over je werktijden of krijg je dat nog te horen. Maar je hebt je 1e drie uren al gewerkt dus dat zal wel loslopen. En waar ben je gehuisvest en hoe bevalt dit? Is dit een appartement of zit je in een hotel? Moet je overal zelf voor zorgen of krijg je ergens gratis eten?

    Je ziet wel, vragen te over maar dat horen we dan nog wel van jou.

    Grappig dat je dat over je naam zegt want ik heb een collega die ook Nadia heet maar dat moeten we uitspreken als Nadja terwijl ze gewoon hier uit de buurt komt. Maar ik weet niet of ze beide Nederlandse ouders heeft of niet. Dit zal ik wel even navragen.

    Nu ga ik verder met inpakken omdat we morgen ook naar het Franse land toekomen dus ook even moeten zorgen dat we nog wat Frans ophalen.

    Veel succes voor nu en laat gauw weer eens wat weten?

    Lieve groetjes,

    Peter, Gerry, Janneke en Nick

  • 13 Juli 2014 - 15:03

    Nadia:

    Hee allemaal!

    Nee het is soms best zwaar, maar daar moet ik nu even doorheen. Begin straks met werken, van 16:30 tot 00:30, dat staat vast voor de komende twee weken. Hoef ik ieder geval niet vroeg op!
    Ik verblijf in een hotel twintig 15/20 minuten van het park af. Ik deel de kamer samen met een frans meisje. We moeten zelf ons eigen eten verzorgen, tenzij we pauze hebben; in dat geval kunnen we backstage eten krijgen voor max. vijf euro. Dat vind ik allemaal wel goed geregeld.
    Haha ja heel gek, mijn docente frans noemde me ook altijd al zo.
    Oeh wat leuk, veel plezier! Ik laat snel weet iets van me horen :)

    Bisou, nadia

  • 13 Juli 2014 - 15:10

    Gail Verheggen:

    Bonjour Nadia,

    Pour pratiquer votre français, je vais écrire en français. Merci pour votre message. Harm vous envoyer un message. Je suis un peu jaloux de vous. Bonne chance et je vous souhaite un agréable moment à Disneyland Paris.

    Bossies et brassas de Rijsbergen Xxx

  • 14 Juli 2014 - 14:46

    Nadia:

    Bonjour à tous!

    Ah merci, oui je comprends haha. Je n'ai pas reçu un message :(.
    Merci beaucoup!

    Bisousxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Torcy

Actief sinds 12 Juli 2014
Verslag gelezen: 205
Totaal aantal bezoekers 1675

Voorgaande reizen:

12 Juli 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: